Gratistidningen ger EFFEKT!​

Mäklare ökade 25% tack vare annonsering i Gratistidningen

Fastighetsbyrån i Sandviken som leds av Gustav Björkman bytte huvudmedie för sin lokala annonsering till Gratistidningen under 2014 och säger:
– Vi ökade sin förmedling med 25% under 2015 och 10% under 2016. Vi har ju gjort andra marknadsinsatser plus att mäklarna har blivit vassare också, men annonsering hos Din Lokaltidning i Sandviken har varit en viktig pusselbit i vår ökning.

Din Lokaltidning som är den lokala Gratistidningen i Sandviken ger EFFEKT! eller faktiskt otroligt bra EFFEKT.

FAKTA

Tidning:
Din Lokaltidning

Upplaga:
26 600 ex

Utdelning:
Tisdag

Kontakt:
annlo@dinlt.se

Annonsen om söndagsöppet blev en “kioskvältare”

Kinds Järn i Svenljunga startade med söndagsöppet och Svenljunga Tranemo Tidning tog fram en annonskampanj – “söndagsdräparen”.  Thomas Gull på Kinds Järn säger att Svenljunga Tranemo Tidning är den lilla tidningen med det stora hjärtat. De jobbar och vänder in och ut på sig själva för att alla kunder skall vara nöjda och få EFFEKT. Skall man sälja något eller ha en aktivitet så är STT det självklara valet!

FAKTA

Tidning:
Svenljunga Tranemo Tidning

Upplaga:
15 600 ex

Utdelning:
Onsdag

Kontakt:
marina@stthuset.com

Med hjälp av Gratistidningen är vi marknadsledande i vårt distrikt!

Vi är stort tack skyldiga till våra lokala leverantörer av såväl varor och tjänster som all den hjälp vi fått att bygga våra annonskampanjer genom åren av Östgötatidningen för att på bästa sätt nå ut till vår målgrupp. Vi har annonserat i Östgötatidningen sedan 2003 och har med deras hjälp och ett kompetent och kunnigt arbetslag samt med ett fantastiskt nätverk av lokala medarbetare ökat våra marknadsandelar till att idag vara marknadsledande inom vårt distrikt.

FAKTA

Tidning:
Östgötatidningen

Upplaga:
Mjölby 23 206 ex
Motala 20 536 ex

Utdelning:
Onsdag

Kontakt:
asa.brage@ostgotatidningen.se

Mio Möbler – Gratistidningen ger oss omedelbar försäljning

Mio valde Lokaltidningen som huvudmedium i print i Öresundsregionen för två år sedan och har sedan dess utökat både frekvens och format då Gratistidningen ger omedelbar försäljning i deras butiker. Per Blomlöv, VD på Mio Försäljnings AB:
-Mio har ett brett mediaval och går i många kanaler, men Gratistidningen Lokaltidningen i södra Sverige är ett viktigt val för oss att skapa “spring i butik”.

FAKTA

Tidning:
Lokaltidningen

Upplaga:
38 tidningar
837 000 ex

Utdelning:
Onsdag

Kontakt:
bo.furevi@lokaltidningen.se

ICA – Den lokala Gratistidningen ger betydligt större respons än de centrala utskicken

Östra Sörmland posten är lokalt anpassad till det område vi är intresserade av. Det är bra, men allra bäst är att vi kan se att annonseringen i ÖSP ger stor respons, Betydligt större än de centrala utskicken.

Jens Cederholm, butikschef ICA Trossen, Trosa.

FAKTA

Tidning:
Östra Sörmlandsposten

Upplaga:
21 000 ex

Utdelning:
Tisdag

Kontakt:
ralph@osp.nu

90% nya kunder genom annonsering i Gratistidningen!

Klippotek1 startade en ny salong i Gröndal i början av sommaren och körde kampanjen nedan med 10 införanden i tidningen Liljeholmen/Älvsjö. De fick in 150 kupongsvar på 4 månader! Dessutom var 90% av dessa nya kunder – Succé!

FAKTA

Tidning:
Liljeholmen/Älvsjö

Upplaga:
51 000 ex

Utdelning:
Helg

Kontakt:
niklas.ofverstrom@direktpress.se

Stäng meny