Markbladet
Vi har fått ett par avhopp, men speciellt nyförsäljning har de senaste dagarna varit mer än trögt. Vissa projekt som vi säljer för framåt i tiden har jag tillfälligt stoppat försäljningen på, detta för att inte “förstöra” med ett nej som kanske blir ett ja vid förändrat läge.
Här kommer ett bidrag från mig:
Självklart får man vara lite försiktig med annonsbudskap relaterat till coronaviruset. Corona-rabatter eller liknande är nog INTE att rekommendera. Men en tanke är att våra annonsörer (främst handel) – som också måste sälja – kommunicerar åtgärder som gör det tryggt att besöka dem. Exempelvis: Välkommen till x, vi har nu gjort det extra tryggt för dig att handla hos oss.” Följt av argument (vad man nu kan hitta på):
– Fler öppna kassor för att förhindra täta köer.
– Luftrenare med reglerad luftfuktighet (viruspartiklar sprids lättare i torr luft).
– Avstånd mellan kunder.
– Uppmana kunder som känner sig sjuka att senarelägga sitt besök.
– Kanske kan man förlägga viss försäljning utomhus.
– Hygienåtgärder såsom handsprit, ökad städning, desinficering av handtag m.m.