På branschdagen den 31 mars avslöjas alla vinnarna, men att vara nominerad är en vinst i sig! Ett bevis på att tidningen, personalen och alla inblandade har gjort något utöver det vanliga! Att man ansträngt sig och genom tro och vilja skapat ett större värde.
Vi lyfter på hatten, gratulerar de nominerade och håller tummarna för dem i finalen.
Nominerade till årets reportage, tre kategorier
- Personporträtt
- Politik, samhälle och näringsliv
- Sport, kultur, nöje
Kriterier: Förmågan att genom val av ämne, stil, språkbruk, intervjupersoner med mera spegla det som sker i det lokala samhället. Förmågan att presentera artikeln på ett lättbegripligt och intresseväckande sätt. Förmågan att beröra läsarna.
Jury: Mikael Marklund, Medievärlden, Journalist/redaktör och vd/delägare på medievarlden.se
Figge Falk, journalist, tidigare ägare och chefredalktör på innerstadspress i Stockholm, samt chefredaktör Lokaltidningen Skåne.
Anders Gerdin, Journalist, senior rådgivare Mindmakers, tidigare chefredaktör Aftonbladet 1997-2007, startade Sportbladet, Sveriges första dagliga sporttidning.
Årets reportage “Personporträtt”
|
|
|
|
|
Nominerade till årets initiativ!
Kriterier:Här vill vi se nyskapande. Vad har tidningen trampat på för nya stigar. Eller hur har man förnyat befintliga. Har man hittat nya intäktsvägar, förnyat annonsaffären, ökat användarnyttan.
Jury: Per Fagerlund, BOLD Printing Group, Per har lång erfarenhet av tidningsutveckling. Per har tillsammans med sina kunder utvecklat erbjudandet gentemot annonsköparen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nominerade till årets EFFEKTivaste kampanj!
Kriterier:Temat för året är Gratistidningen ger EFFEKT. Då skall vi såklart lyfta fram alla de fantastiska annonskampanjer som ni och era säljare genomför åt era kunder. Tävla med era bästa referencase på nöjda kunder med lyckade kampanjer. Kriteriet är kampanjen skall vara lokal, eller regional. Juryn sätter extra stort värde om den är lokalt producerad.
Jury: Staffan Hulten, RAM, Grundare av RAM som mäter EFFEKTEN av läsning och annonsering i tidningar och sajter över hela världen. Thomas Juhrén, vd Smart Company som utvecklar medieföretag. Erfarenhet från TNS Sifo, (lanserade bla. Sesame). Mediabyråerfarnehet från MEC som ”Sveriges tyngsta medieköpare”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|