Kampanj för butiksannonsering med hjälp av fastighetsägarna

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Gratistidningarna har tagit fram en kampanj för att få hjulen att snurra i alla tidningars lokala områden runt om i Sverige. Kampanjen bygger på att man etablerar ett samarbete med de lokala fastighetsägarna och hyresvärdarna.

Krispaketet med möjlighet att reducera hyran med statligt stöd erbjuds bara vissa utsatta branscher. Dessutom hjälper det inte mot största problemet – att det säljs för lite varor! Gratistidningarna runt om i Sverige erbjuder nu sina lokala företag och butiker att tillsammans med sina hyresvärdar få hjulen att börja snurra. För annonsören genererar det intäkter så att de kan överleva, för fastighetsägaren ger det en hyresgäst som kan ”övervintra” och undvika konkurs och vara kvar i hyresvärdens lokaler även efter krisen. Mycket billigare än att stå med tomma lokaler och att jaga nya hyresgäster.

Enkelt upplägg!

1. Tidningen hjälper annonsören med kreativa erbjudanden till de behov som råder i krisen, såsom att erbjuda hemkörning, hämtmat, begränsad kontakt med varandra och varor i butiken m.m. 

2. Annonser sponras till 75% av gratistidningen och fastighetsägaren som får sitt namn presenterat under varje annons. På det viset kan det lilla företaget, butiken och hyresgästen ha råd att annonsera och locka en del kunder till butiken eller företag även under krisen.

Tillsammans kan vi hjälpa varandra!  

Ladda ner kampanjinformation till fastighetsägaren här

Ladda ner kampanjinformation till annonsören här

Maila Dennis@gratistidningarna så skickar han packade indesignfiler som ni kan anpassa så det passar er.

OBS! nivåerna för rabatt och fördelning kan såklart anpassas efter era lokala förutsättningar och samarbeten. Prisexemplen är endast en modell.

Gratistidningar går ut centralt med pressmeddelande om kampanjen för att öka trycket på fastighetsägare och hyresvärdar runt om i landet. Lycka till!