Nominerade till Årets effektivaste kampanj
Mitt i Södermalm
Sneakersnstuff SNS – Södermalmsneaker
Viktor Bremark
”400-500 kunder som hänger på låset i ihållande regn för att kunna lägga vantarna på ett para lokala sneakers! Succe för kunden och samtidigt en underbar lokal manifestation genom en lokal gratistidning”
Alingsåskuriren
Bomässan
Anders Granqvist
”Besöksmål som överträffas med nära 100 procent. Resultat som motsvarar en hel månads arbete. Och sist men inte minst väldigt nöjda kunder som fick en respons som var mer än förväntad”
Kristinehamns Aktuellt
Roser & plåt
Roland Thomas
”Roser & Plåt´s 1–årsjubileum blev en succé. De hade över 200 betalande kunder på jubileumsdagen och det är väldigt mycket för stans minsta butik! Kampanjen visar att en relativt liten kampanj kan göra stor nytta även för den lilla kunden”
Nominerade till Lokalinsats
Mitt i
Min lokala hjälte
Nyhetschef Maria Gramer/ Chefredaktör Claes de Faire
”1000 hjältar runt om hela Stockholm, 98 finalister, 31 korade hjältar på 31 olika platser och 31 olika prisutdelningar” Tidningen bygger en samhällsrelation och inspirerar medborgare i hela sitt utgivningsområde att göra gott och skapa en lite bättre värld – på riktigt”
Tidningen 7
Gratiskonsert
Ägare och medarbetare på 7an
“Tusentals ö-viksbor njuter varje år, samma datum 7/7, av Tidningen 7:s stora gratiskonsert Sjunde i Sjunde. Örnsköldsvik har utvecklats till en attraktiv konsertplats för svenska stjärnor och en av anledningarna är den årliga konsert som de bjuder publiken på. Dagen är på väg att bli Örnsköldsviks egna nationaldag”.
VXO News
Hela Portföljen
Daniel Rydström
“VXO Media AB ser till att alla i Växjö får ta del av lokala nyheter i ett flertal kanaler och kan på allvar kallas sig ett mediehus. Lokala Nyheter på flera språk, till flera olika målgrupper möjliggör för annonsören att nå precis den målgrupp man vill tala till”
Nominerade till Årets Förnyare
Mitt i Stockholm
Storytelling
Camilla von Otter – Mitt i Studion
”På samma sätt som Ramlösa lanserar flera nyheter/smaker varje år måste tidningarna lansera nya produkter. I Mitt i Stockholms fall så skapade storytelling till klassiska utbudsannonsörer en avsevärd försäljningsökning”
Tidningen 7
Oscargalleriet
Projektledare: Johannes Jonsson, säljare och Gabriella Röschmann, redaktion. Grafiker Hanna Sydhage
”Helhetsansvaret för den lokala gallerians marknadsföring i alla olika kanaler, Egna tidningen, digitala medier, kundtidningar samt genomförande av egna kundevent ökade kundens investeringar med 300 procent, från redan höga nivåer”
Nacka Värmdö Posten
NVP plus
Nacka Värmdö Posten
Med ett för branschen nytt och ganska radikalt grepp tar NVP gratistidningarna in i en ny värld. Den betalda journalistikens. Den lokala journalistiken är unik och betalningsviljan för digitala nyheter ökar. Ett initiativ som blir spännande att följa!
På branschdagen och gratistidningarnas gala den 4 september får vi veta vilka som vinner.