Nationell kampanj för lokal handel i Gratistidningarna
Gratistidningarna lever i symbios med den lokala handeln och den ena kan inte klara sig utan den andra. Därför är
Gratistidningarna lever i symbios med den lokala handeln och den ena kan inte klara sig utan den andra. Därför är
Enligt en undersökning gjord bland medlemstidningar i början av april respektive i början av maj ser vi att landets gratistidningar
Coronakrisen har slagit otroligt hårt mot både gratistidningarnas och tidskrifternas intäkter. Så hårt att framtiden, på största allvar, är hotad
Krisen har fört flera medlemmar närmare varandra, kollegor ringer varandra och ber om tips och idéer. Generositeten är stor mellan
MAIL från Peter Eskelind: 7an i Örnsköldsvik har i denna vecka 12 sidor i tidningen med information om Corona. Det är
Efter samtal med kulturdepartementet i veckan så framkom att riksdagsbeslut om ett distributionsstöd är planerat till mitten av Juni. Eftersom
Visa Vägen-priset handlar om de hjältar som gör allt de kan för att alla ska få vara en del av
För två veckor sedan uppvaktade Gratistidningarna tillsammans med Sveriges Tidsskrifter PostNord med en vädjan att de tar ansvar för att
PRESSMEDDELANDE från regeringen Journalistikens ekonomiska villkor har varit ansträngda under lång tid, och har försämrats ytterligare till följd av coronakrisen.
Fredagen den 3 april meddelade Kulturminister Amanda Lind att de lokala tryckta nyhetstidningarna skall få ett tillfälligt distributionsstöd i tre
Gratistidningarna har tagit fram en kampanj för att få hjulen att snurra i alla tidningars lokala områden runt om i
Det finns exempel på tidningar som har erbjudit sina läsare att vara med och stötta sin lokaltidning med en “stödprenumeration”
Vi har skapat lokal samhällsnytta i decennier utan hjälp – men NU behövs ett stöd Vi har under alla år
Östra Sörmlands Posten har gjort en serie videoinslag med info om vad som händer till följd av Corona i läsarnas
Alekuriren (från 2008) Vid krisen 2008 gjorde Alekuriren ett avtal med några av de hyresvärdar som förstod vikten av att
Lokaltidningen i Växjö En sak som jag själv föreslog Företagarna (branschorganisationen) är att göra en sida med ”corona-information” till sina
Örebroarn Hej ! Det jag tänker är att vi kan försöka få företag som tänker minska sin utbudsannonsering att istället
Markbladet I torsdags så ringde jag upp Marks kommuns kommunalråd och erbjöd kommunen upp till fyra annonssidor vigda kommunal information
Genom kampanjen “annonser som ger effekt” visar vi varför gratistidningen är älskad av läsare och annonsörer lokalt.
Du hittar kampanjsidan här:
Annonser som ger effekt!
Gratistidningarnas Förening
Strandpromenaden 55
269 33 Båstad
Telefon 0708-99 29 01
kansli@gratistidningarna.se
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Gratistidningarnas Förening
Kalkvägen 6
269 36 Båstad
Telefon 0708-99 29 01
kansli@gratistidningarna.se
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
© 2024 Gratistidningarnas Förening | Wapp Media