
Rekommendationer för Native
TU har tagit fram ett dokument som klargör och ger rekommendationer beträffande native content. Ni finner dokumentet här

TU har tagit fram ett dokument som klargör och ger rekommendationer beträffande native content. Ni finner dokumentet här

RAPPORT I Nordicoms rapport – “kampan om reklamen”, som presenterades för de nordiska kulturministrarna för någon vecka sedan konstaterar också att

Gratistidningarnas branschorganisation växer! Vi har glädjen att presentera fyra nya medlemstidningar. Sollefteåbladet som ges ut av ADC media i Sollefteå kommun.

De investeringar i media som görs via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade med 3,2 procent i april, jämfört med samma månad förra
Save the Date! 24-25 Oktober är det dags igen för Gratistidningarnas (numera) årligen återkommande EFFEKT kryssning. Under ett dygn laddar

Tävlingen är nu avgjord. Nedan listas alla vinnare med motivering och vi tackar alla som deltog på årets gala och

Uppgången i januari var över 14% och nu backar februari med över -14%. Minskningen beror till stor del på
På branschdagen den 31 mars avslöjas alla vinnarna, men att vara nominerad är en vinst i sig! Ett bevis på

Medieinvesteringarna från mediebyråerna ökade med 14,9% i januari jämfört med samma period förra året, enligt Sveriges mediebyråer. Månadens stora vinnare

Gratistidningarna har inlett ett samarbete med Medievärlden och erbjuder ny exklusivt för medlemmar ett analysbrev med fokus på gratistidningarnas bransch.

IRM institutet för reklam och mediestatistik reviderade i december sin prognos för medieinvesteringar 2017. IRM spår att gratistidningar kommer backa 4,3%
Nu väntar vi spänna på den 31 mars Då avgörs vem som blir Årets Gratistidning! Dags att skicka era bidrag! Nästa

Inför den 7 november då medieutredningen presenterar sitt slutbetänkande för kulturminister Alice Bah Kuhnke uppmanar gratistidningarna politikerna att se gratistidningar

Vi fortsätter att få nya medlemmar på Västkusten! Veckovis är en veckoutgiven Gratistidning som delas ut i Strömstad, Tanumshede och Munkedal.

I undersökningen mottagarmakt har man frågat 1000 mottagare av reklam och information var dom helst önskar ta emot reklam från

Vi är glada över att kunna presentera en ny medlem för alla kollegor i branschorganisationen. Det är gratistidningen Bjäreliv som ger

Native är en av de senaste och hetaste trenderna inom reklam, och många medier sätter stort hopp till denna form

Journalister och redaktioner utsätts allt oftare för hat och hot i arbetet. Kulturminister Alice Bah Kuhnke har sagt att detta






Genom kampanjen “annonser som ger effekt” visar vi varför gratistidningen är älskad av läsare och annonsörer lokalt.
Du hittar kampanjsidan här:
Annonser som ger effekt!