Tävlingen är avgjord!
Tävlingen är nu avgjord. Nedan listas alla vinnare med motivering och vi tackar alla som deltog på årets gala och
Tävlingen är nu avgjord. Nedan listas alla vinnare med motivering och vi tackar alla som deltog på årets gala och
Uppgången i januari var över 14% och nu backar februari med över -14%. Minskningen beror till stor del på
På branschdagen den 31 mars avslöjas alla vinnarna, men att vara nominerad är en vinst i sig! Ett bevis på
Medieinvesteringarna från mediebyråerna ökade med 14,9% i januari jämfört med samma period förra året, enligt Sveriges mediebyråer. Månadens stora vinnare
Gratistidningarna har inlett ett samarbete med Medievärlden och erbjuder ny exklusivt för medlemmar ett analysbrev med fokus på gratistidningarnas bransch.
IRM institutet för reklam och mediestatistik reviderade i december sin prognos för medieinvesteringar 2017. IRM spår att gratistidningar kommer backa 4,3%
Nu väntar vi spänna på den 31 mars Då avgörs vem som blir Årets Gratistidning! Dags att skicka era bidrag! Nästa
Inför den 7 november då medieutredningen presenterar sitt slutbetänkande för kulturminister Alice Bah Kuhnke uppmanar gratistidningarna politikerna att se gratistidningar
Vi fortsätter att få nya medlemmar på Västkusten! Veckovis är en veckoutgiven Gratistidning som delas ut i Strömstad, Tanumshede och Munkedal.
I undersökningen mottagarmakt har man frågat 1000 mottagare av reklam och information var dom helst önskar ta emot reklam från
Vi är glada över att kunna presentera en ny medlem för alla kollegor i branschorganisationen. Det är gratistidningen Bjäreliv som ger
Native är en av de senaste och hetaste trenderna inom reklam, och många medier sätter stort hopp till denna form
Journalister och redaktioner utsätts allt oftare för hat och hot i arbetet. Kulturminister Alice Bah Kuhnke har sagt att detta
Gratistidningarna kan genom ett samarbete med nischad utbildning erbjuda sina medlemmar flera utbildningar under hösten med stort värde för verksamheten
Anmälan är öppen! Nu berättar vi hemligheten! EFFEKT kryssning 8/11 Med Birka Cruises avgång från Stockholm Den lokala Gratistidningen har alltid gett
I en rapport från IRM skriver IRM: “Under 2015 är tillväxten i annonsintäkter för digitala nyhetsmedier 16% relativt 2014.
Totalt ökade mediebyråernas investeringar under sommarmånaderna Juni och Juli med 2,3%. De medier som ökade mest var landsortspress, radio, bio och utomhus.
Men i gratistidningen är den fortfarande välkommen av de flesta. Reklam upplevs som mer irriterande än någonsin av svenskarna.
Genom kampanjen “annonser som ger effekt” visar vi varför gratistidningen är älskad av läsare och annonsörer lokalt.
Du hittar kampanjsidan här:
Annonser som ger effekt!
Gratistidningarnas Förening
Strandpromenaden 55
269 33 Båstad
Telefon 0708-99 29 01
kansli@gratistidningarna.se
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Gratistidningarnas Förening
Kalkvägen 6
269 36 Båstad
Telefon 0708-99 29 01
kansli@gratistidningarna.se
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
© 2024 Gratistidningarnas Förening | Wapp Media