Fördelning av redaktionellt innehåll i Gratistidningarna 2018
I en medlemsundersökning under våren kartlades de svenska gratistidningarnas innehåll. Fördelningen har självskattats.
I en medlemsundersökning under våren kartlades de svenska gratistidningarnas innehåll. Fördelningen har självskattats.
…är budskapet som Gratistidningarna arbetat med under 2 års tid. Under branschdagar, EFFEKT kryssningar, information, undersökningar med mera. Vi har
I den tryckta tidningen förväxlades bilden på första sidan i priset Årets ETTA. Vi beklagar detta ber Evelina och Mitti
I början av maj landar årets gratistidning – tidningen i alla medlemmars, gratistidningars och partners runt om i Sveriges brevlådor.
På branschdagen 2018 belönades Alekuriren med Mittmedia Prints pris för “bästa bilaga”. Bilagan Offline en idé till ett livsstilsmagasin i Alekuriren
Välkommen att kika tillbaks på branschdagen för gratistidningar på Berns som arrangerades den 13 april. Vi har samlat bilder från
Årets branschdag för gratistidningarna avslutades med att prisa insatser bland gratistidningar i Sverige under 2017. Där årets Gratistidning togs hem
Att vara journalist kan vara ett utsatt jobb på många sätt och i ett nytt medielandskap med sociala medier är
Genom sina speciella egenskaper, unika minne och speciella erfarenhet har Jonas ett brett och väldigt unikt perspektiv på ledarskap och
Helene Claesson, Södermalmsnytt om hur man skapar Årets Gratistidning Arbetet med att skapa folklig journalistik med skärpa och nyhetsvärde. Om
Den 20 mars väntas kulturdepartementet presentera ett förslag för ett nytt mediestöd. Flera medier och företrädare har rapporterat om oron
Här har vi samlat alla de nominerade bidragen med länk så att du kan avgöra själv om de nominerade är värdiga
Gratistidningarnas Branschorganisation håller “runda bords samtal” med PostNord 2 ggr per år. Syftet är att dela erfarenheter om marknaden och
Konsten att komma överens! Att samarbeta och hitta en gemensam väg framåt är den största framgångsfaktorn i mänsklighetens historia. Den
Backa demokratin i valet – om lokala mediers värde inför valet 2018 Brit Stakston är entreprenör, mediestrateg, kommunikationsproffs med digitalisering
Gratistidningen i ett förändrat medielandskap Gratistidningen läses 50 procent längre tid per sida än dagstidningen! Läsarna är både unga och
MER effekt i kommunikationen Charlotte Svensson, chef för Affärsområde Communication Services i PostNord, förmedlar tankar om digitaliseringen av mediabranschen. Charlotte
Vi är glada och stolta över att kunna presentera Fredrik Hallberg som talare på Branschdagen den 13 April. Fredrik arbetar
Genom kampanjen “annonser som ger effekt” visar vi varför gratistidningen är älskad av läsare och annonsörer lokalt.
Du hittar kampanjsidan här:
Annonser som ger effekt!
Gratistidningarnas Förening
Strandpromenaden 55
269 33 Båstad
Telefon 0708-99 29 01
kansli@gratistidningarna.se
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Gratistidningarnas Förening
Kalkvägen 6
269 36 Båstad
Telefon 0708-99 29 01
kansli@gratistidningarna.se
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
© 2024 Gratistidningarnas Förening | Wapp Media