
Nytt mediestöd är på gång
1 Februari trädde ett nytt mediestöd i kraft som komplement till det gamla Presstödet. Det är två olika stöd: ett

1 Februari trädde ett nytt mediestöd i kraft som komplement till det gamla Presstödet. Det är två olika stöd: ett

Här kan du se vilka områden som anses som “vita fläckar” dvs områden utan eller med svag journalistisk bevakning och

PRESSMEDELANDE Umeåbaserade nyhetsbyrån Content Central har varit igång i fem år och arbetat med att leverera innehåll till medier, utveckla

Branschdagen 2019 Årets branschdag för gratistidningarna går av stapeln den 29 mars på anrika Berns i Stockholm. Temat för året

Och med den en behövlig paus i för många en stressig tidningsvardag kanske… Dags att summera året snart. Med summera

Så här inför jul så är de flestas fokus på julmys, julmat och ledighet kanske. Men vi blickar ändå framåt

Gratistidningarnas medlemsundersökning 2018 visar att Tidningarna i snitt omsätter drygt 5 miljoner kr per tidning. Man ser att samtliga tidningar

…är budskapet som Gratistidningarna arbetat med under 2 års tid. Under branschdagar, EFFEKT kryssningar, information, undersökningar med mera. Vi har

De senaste veckorna har det debatterats en del om presstödet från Gratistidningarnas sida. Debatten startade med att Robert Sundberg på

En gång per år sitter Gratistidningarna ner runt bordet med Post Nord för att diskutera marknaden möjligheterna och utmaningarna för

Räckvidden minskade för traditionella morgontidningar och kvällstidningar. Räckvidden för gratistidningar* är relativt stabil och i Skåne och Göteborg ökande. Räckvidden

Åkersbergakanalen Vi hälsar en ny medlem välkommen till Gratistidningarna! Åkersbergakanalen distribueras till alla hushåll i Åkersberga, Österåker och Vaxholm. Tidningen startades

Häng med Gratistidningarna till Berlin 8-10 November! Hösten medlemsmöte kommer att vara 4 olika workshops med fokus på nya intäktsben!

Medievärldens analysbrev berättade i veckan om att Stampen och Allers byter strategi. Stampen säger upp 10 tjänster på marknadsavdelningen och

I en medlemsundersökning under våren kartlades de svenska gratistidningarnas innehåll. Fördelningen har självskattats.

…är budskapet som Gratistidningarna arbetat med under 2 års tid. Under branschdagar, EFFEKT kryssningar, information, undersökningar med mera. Vi har

I den tryckta tidningen förväxlades bilden på första sidan i priset Årets ETTA. Vi beklagar detta ber Evelina och Mitti

I början av maj landar årets gratistidning – tidningen i alla medlemmars, gratistidningars och partners runt om i Sveriges brevlådor.






Genom kampanjen “annonser som ger effekt” visar vi varför gratistidningen är älskad av läsare och annonsörer lokalt.
Du hittar kampanjsidan här:
Annonser som ger effekt!